ISPARTA (KFK Ajans) - Isparta İl Sağlık Müdürü Dr. Mustafa Serhat Küçükcoşkun, bölgede etkisini artıran aşırı sıcaklara karşı vatandaşları uyararak, ciddi sağlık risklerine karşı alınması gereken tedbirleri açıkladı.
Aşırı sıcak ve nem artışının vücut ısısını dengeleme mekanizmasını zorladığını belirten Küçükcoşkun, özellikle yaşlılar, bebekler ve kronik rahatsızlığı bulunanların risk altında olduğunu vurguladı.
Risk Altındaki Gruplar
- 65 yaş ve üzeri yalnız yaşayanlar.
- Dört yaşından küçük çocuklar.
- Kronik hastalığı (şeker, kalp-damar, beyin-damar, solunum, karaciğer, böbrek vb.) olanlar.
- Sürekli ilaç (tansiyon, idrar söktürücü, depresyon, uyku) kullananlar.
- Hamileler, aşırı kilolular ve açık alanda çalışanlar.
Korunma ve Beslenme Önerileri
Vatandaşların günün en sıcak saatleri olan 10.00-16.00 arasında mecbur kalmadıkça dışarı çıkmamaları gerektiği ifade edildi. Diğer kritik önlemler şöyle sıralandı:
- Dışarı Çıkarken: Açık renkli, bol ve hafif giysiler tercih edilmeli; şapka ve güneş gözlüğü kullanılmalıdır.
- Fiziksel Aktivite: Spor için sabah veya akşam saatleri seçilmeli, ağır aktivitelerden kaçınılmalıdır.
- Araç İçi Güvenlik: Çocuklar, engelliler ve hayvanlar kapalı veya park halindeki araçlarda kesinlikle bırakılmamalıdır.
- Sıvı Tüketimi: Susuzluk hissedilmese bile günde en az 2-2,5 litre (12-14 su bardağı) sıvı tüketilmelidir.
- Beslenme: Yağlı ve kızartılmış gıdalar yerine haşlama veya ızgara tercih edilmeli; bol sebze ve meyve tüketilmelidir.
- İçecek Tercihleri: Çay, kahve ve gazlı içecekler yerine süt, ayran ve meyve suyu gibi içecekler seçilmelidir.
- Hijyen: Gıda güvenliğine dikkat edilmeli, açıkta satılan veya çabuk bozulabilecek gıdaların tüketiminden kaçınılmalıdır.
Kaynak: HABER MERKEZİ





