ISPARTA (KFK Ajans) - Altı Nokta Körler Derneği Isparta Şubesi, görme engellilerin kent yaşamında karşılaştığı erişilebilirlik sorunlarına dikkat çekmek amacıyla emniyet ve belediye iş birliğiyle farkındalık çalışması gerçekleştirecek.
Altı Nokta Körler Derneği Isparta Şube Başkanı İsmail Er, dernek yönetimi olarak Isparta İl Emniyet Müdürü Erdem Bildirici'ni makamında ziyaret ettiklerini belirtti.
Ziyaret sırasında engellilerin yaşadığı sorunların ele alındığını ifade eden Er, emniyet teşkilatının erişilebilirlik konusunda duyarlılığından memnuniyet duyduklarını söyledi.
Yapılan görüşme sonucunda, Trafik Şube Müdürlüğü, Isparta Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ve Altı Nokta Körler Derneği Isparta Şubesi iş birliğinde şehir merkezinde denetim gerçekleştirileceği bildirildi.
25 Haziran Perşembe günü saat 14.00'te yapılacak çalışmada, trafik polisleri, zabıta ekipleri ve basın mensuplarının katılımıyla hissedilebilir yüzeyler üzerine bırakılan araçlar ve çeşitli eşyalar ile kaldırımlarda yayaların geçişini engelleyen unsurlar denetlenecek.
Çalışmanın amacının, kamuoyuna 'sarı çizgi' olarak bilinen hissedilebilir yüzeylerin görme engellilerin güvenli ulaşımı için oluşturulmuş özel yollar olduğunu hatırlatmak olduğu vurgulandı.
İsmail Er, kaldırımların yayalara ait olduğuna dikkat çekerek, gerçekleştirilecek farkındalık çalışmasının toplumda engellilerin yaşamını kolaylaştıracak bilinç oluşturmasını temenni etti.
Er ayrıca, çalışmaya destek veren İl Emniyet Müdürü Erdem Bildirici, emniyet teşkilatı, Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen ve zabıta ekiplerine teşekkür etti.





